Köp- och leveransvillkor

Allmänna villkor

Försäljning av varor i webbutiken sker endast till myndiga kunder, undantag gör på utvalda varor och med målsmansgodkännande. I särskilda fall ber vi er kontakta oss på info@sissos.se. Markörer (licensfria luftvapen) säljs inte till minderåriga under några som helst förhållande.

Priser 

Alla priser i webbutiken är i svenska kronor och inkluderad moms (25%). Sissos förbehåller sig rätten att närsom helst innan leveransdagen justera varu/order priset utefter rådande förhållande tex förändrade valutakurser etc.

Betalningsalternativ

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas just dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är det Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan görs direkt med Sissos. Produktspecifika frågor riktas därför alltid till os på Sissos.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande  kommer att erbjudas genom Klarna Checkout är följande:

*Faktura

*Kontokredit

*Kortbetalning

*Direktbetalning via Internetbank

Det kommer även gå att förskottsbetala eller betala med Postförskott (expiditionsavgift 100kr tillkommer)

Leveranssätt och tid

Vi skicka beställningar/ordrar med Postpaket, Postnord, MyPack, GLS eller med Finnish Post. 

Normal leveranstid är 3 - 8 arbetsdagar, under högsäsong kan det ta något längre tid.

Beställningsvaror levereras inom 10 - 14 arbetsdagar under förutsättning att vår leverantör har varan på sitt lager, annars återkommer vi till er om hur vi skall göra med er bestllning.

Sissos tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt

Fraktkostnaden för en beställning/order debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter DHL:s portotabell för paket och pall. Vid ordervärde över 1000 kr bjuder Sissos på frakten. 

Reklamation och returrätt

Det är alltid garanti på de produkterna vi marknadsför i webbutiken. Vi tillämpar våra leverantörers garantier. Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Kunden står för returfrakten och ansvarar för att den embaleras på korrekt sätt.

Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera felfria aror utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock inom 14 dagar från det att varan mottagits(gäller EJ vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se konsumentverket.se

Skador på paket och ej utlämnat paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och om skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 10 dagar), förbehåller vi oss rätten att fakturera dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varor.

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen(PUL) Vid beställning av Markör (licensfritt luftvapen) kräver vi att komplet personnr anges

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer som anges i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.